Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 01:45 min Ikona 29.05.2008

 Polskie sklepy internetowe to ponoć wciąż raczkująca branża – jeśli jednak przyjrzeć się dynamice dochodów, raczkowanie oznacza w tym wypadku bieg po wygraną.

Internet Standard i Sklepy24.pl w raporcie „E-commerce 2007” przedstawiły zestawienie liderów polskiego e-commerce oraz szacunki odnośnie wartości tego rynku.

 

Wyścig po wygraną – Analiza dochodów i trendów z 2007 roku

 

Jak wynika z tych statystyk, użytkownik sieci na wirtualny shopping wydał w 2007 roku przeciętnie 2,3 tys. zł.

Internauci najchętniej buszują w sieci w poszukiwaniu elektroniki – rekinami naszego handlu w sieci jest według raportu wirtualny hipermarket elektroniczny Agito.pl i Komputronik.pl. Obroty tych dwóch sklepów wyniosły 100 mln zł. Kolejne miejsce zajął Merlin.pl – wynika z tego, ze cała Polska czyta dzieciom albo przynajmniej chętnie sięga po lekturę lub wręcza ją w prezencie.

Co ciekawe, większość globalnych obrotów generują sklepy osiągające miesięczną sprzedaż do 10 tys. złotych.

Ogólna wartość sklepów sieciowych wzrosła aż o 62%, z czego:

– obroty polskich e-sklepów wzrosły średnio o 73% w stosunku do 2006 r.;

– platformy aukcyjne odnotowały wzrost wartości transakcji o 53%.

Wartość całego rynku osiągnęła pułap 8,1 mld złotych.

 

Dynamiczny rozwój Polskich sklepów internetowych

 

Badania ankietowe przeprowadzone wśród 300 firm E-commerce dotyczące sposobu prowadzenia sklepów internetowych pokazały, że największe nasycenie przeżywa branża księgarsko – elektroniczna – takich sklepów jest najwięcej, co oznacza najsilniejszą konkurencję.

Tempo wzrostu młodziutkiego rynku E-commerce – większość sklepów sieciowych nie ma więcej niż dwa lata – to sygnał prężnego rozwoju wirtualnych zakupów. Choć Polacy tak lubią wędrówki po realnych centrach handlowych, coraz chętniej buszują po sklepach internetowych. Zwracają uwagę nie tylko na ceny, ale przede wszystkim na wygodę – wiedzą, czego chcą i chcą znaleźć to szybko. Prognozy są zatem optymistyczne – internauci chcą wydawać pieniądze w Internecie. Pod warunkiem, że szybciutko trafią na atrakcyjną ofertę.

Źródło:

www.internetstandard.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:00 min 08.04.2009 Skuteczność linków sponsorowanych jest bardzo duża i doskonale nam znana. Potwierdzają to zresztą liczne badania rynku internetowego. Ale nam nigdy dość i domyślamy się, że firmom marzącym o promocji w Sieci również. Stąd też proponujemy, aby kampanię linków sponsorowanych łączyć z przemyślanym i efektownym pozycjonowaniem stron internetowych. Jak pokazuje analiza agencji BIGResearch, warto! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:25 min 15.04.2009 Co warto kupić tacie na Dzień Ojca? Jakie fasony sukienek są modne w tym sezonie? Którą kosiarkę kupić? Na te i inne pytania odpowiedzi szukamy już nie tylko wśród znajomych i w sklepach, ale także w Sieci. Pozorne pytanie może okazać się cenną informacją dotyczącą... trendów zakupowych. Nadeszła wiosna, a skoro ona, to także sezon na konkretne produkty. Handlowcy - już możecie zacierać dłonie :) Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak oni kupują? Ikona 00:55 min 23.04.2009 Jak to w końcu jest - kupują czy nie kupują w Sieci często i chętnie? Jak pokazują najnowsze badania: oczywiście, że kupują. I to z coraz większym entuzjazmem. Użytkownicy Internetu pozostają przy tym jednak ostrożni. Zanim zdecydują się na zakup wybranego produkty, dokładnie sprawdzają i porównują cenę z innymi, aby jak najbardziej na tym skorzystać. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700