Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 02:35 min Ikona 03.01.2011

 

Celem wszystkich kampanii reklamowych jest wzrost zysków firmy. Jeśli nawet w akcji promocyjnej za efekt bierze się zmianę wizerunku produktu lub pogłębienia świadomości marki wśród klientów, to oczywiście docelowo chodzi tutaj o pieniądz. Nic tak bowiem nie zwiększa siły marki jak sowity przypływ gotówki. Zatem o poważny zwrot z inwestycji chodzi w kampaniach reklamowych. I nie istotne, czy reklamujemy w lokalnym radiu, prasie, na słupie ogłoszeniowym czy w Internecie. Ważne, że tworzy się szansa na realizację celów sprzedażowych firmy. I tutaj rodzić się może pewien problem – jak liczyć i oceniać akcje reklamowe? Jaką miarę przyjąć? Czy dana reklama w gazecie przywiodła do zakupu klienta? Czy może zadziałał inny, mniej lub bardziej związany z promocją, mechanizm? Badania marketingowe, dane sprzedażowe, ankiety wśród klientów, badania fokusowe – lista narzędzi oceny kampanii reklamowych jest długa. Jednakże zbadanie skuteczności kampanii reklamowej z dokładnością jeden do jeden nie jest możliwe.

 

Wzrost zysków firmy i skuteczna ocena wyników

 

Jak sobie radzić z tym problemem w Internecie? Odpowiedź zawiera się w pojęciu śledzenia wejść w Google Analytics – darmowym programie do statystyk ruchu na witrynie. Załóżmy, że prowadzimy kilka kampanii w sieci, np. kampanie na Facebooku, linki sponsorowane AdWords, reklamy AdKontekst, akcje e-mailingową i choćby – kampanie banerową w Onet.pl. Każdą z tych kampanii można otagować, czyli zewnętrznie nazwać i w Google Analytics śledzić wszystkie wejścia na stronę. Dzięki temu możemy analizować dane o liczbie przekliknięć, czasie spędzonym na stronie przez potencjalnego klienta, statystyki współczynnika odrzuceń, odsłon i wiele, wiele innych. To jedna sprawa – mamy dane o każdej kampanii, ale jak teraz ocenić, która sprzedaje, a która jedynie generuje koszty? Odpowiedź znajduje się w zakładce „Cele” Google Analytics. Wykonując bardzo niewiele pracy, możemy tak zoptymalizować Analyticsa, aby liczył i zbierał statystyki o sprzedanych produktach, wypełnionych formularzach, pobranych ulotkach itd. Wszystko zależy od tego, co oznacz „cel” dla administratora strony. Podsumowując, możemy śledzić każdego użytkownika trafiającego na stronę,  możemy śledzić, skąd są zamówienia, możemy analizować, optymalizować i rozwijać własną firmę, nie tracąc przy tym pieniędzy na wątpliwe, bo niemierzalne, kampanie reklamowe.

 

Mierzenie skuteczności kampanii reklamowych w Internecie za pomocą Google Analytics

 

Jeśli chcemy pójść dalej w śledzeniu sprzedaży na stronie, możemy zadać sobie nieco więcej trudu i zainstalować moduł e-commerce. Dzięki tej funkcji Google Analytics nie tylko poznamy ilość produktów sprzedanych za pośrednictwem strony i konkretnej kampanii, ale również dowiemy się ile dokładnie zarobiliśmy na sprzedaży i ile środków poświęciliśmy na ten cel. Zwrot z inwestycji będzie zatem całkowicie mierzalny. A przecież o to właśnie chodzi w kampaniach reklamowych.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:10 min 17.01.2011 Internauci są zadowoleni z wyszukiwarek, ale oczekują poprawy jakości zwracanych przez nie wyników. Nie zawsze bowiem otrzymują trafną odpowiedź na swoje zapytanie. Ponieważ na naturalne wyniki wyszukiwania można "nienaturalnie" wpływać, powyższe wnioski z badań powinny zmobilizować do kształtowania tych wyników w jeszcze lepszej, wysokiej jakości. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:20 min 30.08.2011 Inbound Marketing to termin wprowadzony przez Brian'a Halling'a i Dharmesh'a Shah'a dla określenia zespołu działań skupionych wokół Internetu, mających na celu przyciągnięcie potencjalnych klientów w sposób nienachalny, nienarzucający się, skuteczny i zarazem zaskakująco tani. Inbound Marketing do niedawna postrzegany był jako przyszłość reklamy, obecnie jest to już raczej teraźniejszość. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:15 min 16.02.2010 Nie masz pomysłu na organizację imprezy lub spotkania integracyjnego dla pracowników? Na szczęście możesz skorzystać z usług firm, które mają doświadczenie w kwestii atrakcyjnego spędzania wolnego czasu. Na stronie Integracje24.pl znaleźć można wiele ciekawych pomysłów na niebanalne spędzenie wieczoru lub popołudnia w gronie znajomych, czy też współpracowników. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700