Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 01:00 min Ikona 26.07.2016

Jak zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę, spam jest bardzo dużym problemem w wyszukiwarce Google. Właśnie dlatego każda pomoc w odnajdywaniu, a następnie zgłaszaniu spamu, przekłada się na to, że wyniki wyszukiwania Google są lepiej dopasowane do oczekiwań użytkowników oraz przedstawiają przydatne dla internautów treści.

 

Czym jest spam na Mapach Google

 

Istnieją cztery główne czynniki, które po pierwsze mogą świadczyć o tym, że mamy do czynienia ze spamem, a po drugie być przesłanką do tego, aby zgłosić wizytówkę.

– przesycenie nazwy firmy słowami kluczowymi i frazami – firma nie powinna zostać umieszczona na Mapach Google (dotyczy np. sklepów internetowych) – firma posiada wiele wizytówek pod tym samym adresem dla tej samej działalności – firma w rzeczywistości nie posiada fizycznego adresu

 

Badania przed zgłoszeniem wizytówki

 

Przed zgłoszeniem wizytówki jako spamu, należy zebrać wystarczającą liczbę informacji, które definitywnie potwierdzą, że mamy do czynienia z działaniem niezgodnym z wytycznymi określonymi przez Google. Oto rzeczy, na które należy zwrócić uwagę w pierwszej kolejności oraz czynności, które warto wykonać przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań.

 

Nazwa firmy

 

– sprawdź czy nazwa firmy na wizytówce odpowiada jej oznaczeniu na Street View, – zobacz czy nazwa firmy umieszczona na wizytówce, odpowiada tej znajdującej się w rejestrze firm (np. w KRS-ie), – zadzwoń na firmowy numer telefonu podany w wizytówce, – przejrzyj inne dokumenty rządowe, które pomogą zweryfikować firmę, – sprawdź jaka nazwa wyświetla się na stronie internetowej danej firmy, – sfotografuj rzeczywistą lokalizację firmy i porównaj ją ze zdjęciami znajdującymi się w wizytówce (zdjęcia mogą być użyte jako dowód na działania spamerskie).

 

Adres firmy

 

– sprawdź czy Street View potwierdza, że dana firma ma swoją siedzibę pod wskazanym adresem – poszukaj wariacji konkretnego adresu w wyszukiwarce Google i sprawdź ile firm używa dokładnie tego samego adresu – wejdź w MapMakera i w panelu edycji kliknij opcję „Wybierz miejsce”, aby znaleźć inne wizytówki, używające tego samego adresu – zadzwoń do firmy i zapytaj o wskazówki jak dojechać do siedziby firmy oraz sprawdź co odpowie Ci osoba, z którą rozmawiasz – sprawdź czy adres na wizytówce odpowiada temu umieszczonemu na stronie internetowej przedsiębiorstwa

 

 

Sieci spamerskie na Mapach Google

 

Jeżeli na Mapach Google natrafisz na wizytówki, używające tego samego adresu i numeru telefonu, bardzo możliwe, że trafiłeś na sieć spamerską. W takim wypadku należy zbadać i raportować tak dużo wizytówek jak to możliwe – niektóre sieci spamerskie mogą zawierać nawet tysiące wizytówek.

 

Gdzie należy zgłosić spam

 

Jeżeli wizytówka jest zweryfikowana dokonaj zmiany przez Mapy Google, klikając w komunikat „Zaproponuj zmianę”. Zgłoszenia na Mapach Google z reguły są zatwierdzane przez Google dosyć szybko. Natomiast jeżeli dany wpis jest niezweryfikowany, możesz zgłosić swoje zmiany przez MapMakera. Zgłoszenie zmian poprzez ten kreator często nie wymaga dodatkowego zatwierdzenia przez Google – są one weryfikowane przez tak zwanego regionalnego moderatora.

 

Jak zgłaszać spam w wizytówkach

 

Można to zrobić na dwa sposoby:

1. Poprzez Mapy Google, wpisując nazwę firmy oraz wybierając konkretną wizytówkę z listy. Następnie należy wybrać opcję „Zaproponuj zmianę”, znajdującą się obok informacji umieszczonych w wizytówce. W pojawiającym się okienku możesz dokonać np. korekty nazwy firmy. Jeżeli dana firma nie istnieje pod tym adresem, w panelu „Zgłoś problem z danymi”, obok komunikatu „Miejsce zostało zamknięte na stałe lub nigdy nie istniało”, wybierz „Tak”. Następnie w pojawiającym się okienku możesz wybrać przyczynę stojącą za zgłoszeniem usunięcia wizytówki i w ten sposób przesłać swoje uwagi

 

2. Przez MapMakera, wpisując nazwę firmy wyświetlającą się w wizytówce. Jeżeli chcesz poprawić nieprawidłową nazwę firmy, kliknij w wybranej przez siebie wizytówce „Szczegóły” wpisu, wybierz ikonę ołówka, a następnie konkretne polecenie. Następnie usuń aktualną nazwę i wprowadź prawidłowe dane. To samo możesz zrobić także z adresem oraz oznaczeniem wizytówki jako duplikatu.

 

Czekanie na zatwierdzenie zmian

 

Czas w jakim zgłoszone zmiany zostaną zatwierdzone nie jest jasno określony. W przypadku dłuższego czekania na analizę swojego zgłoszenia, warto napisać na forum MapMakera (w przypadku wpisów niezweryfikowanych) lub na forum Google Moja Firma (gdy mamy do czynienia z wizytówkami zweryfikowanymi).

 

Pamiętaj jednak, że samo zatwierdzenie Twoich zmian nie oznacza jeszcze końca walki ze spamem. W przypadku wizytówek zweryfikowanych bardzo często zdarza się, że wpis może zostać przywrócony przez kogoś z Google Moja Firma. W takim wypadku warto poruszyć tę kwestię na forum.

 

Podsumowanie

 

Nikt nie powiedział, że walka ze spamem na Mapach Google jest łatwa i zawsze kończy się wygraną. Należy jednak pamiętać, że działając na własną rękę poprzez zgłaszanie nadużyć na Mapach, nie tylko przyczyniamy się do oczyszczenia lokalnych wyników wyszukiwania, ale także sprawiamy, że Internet staje się dla nas miejscem bardziej przyjaznym.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:00 min 02.09.2016 Opis działalności firmy na Mapach Google już od dłuższego czasu pełnił funkcję bardziej dekoracyjną niż praktyczną. Nic więc dziwnego, że od początku sierpnia nie można już dodawać opisu w panelu edycji Google Moja Firma. W zamian mamy otrzymać możliwość edycji tajemniczych "atrybutów" (wciąż nie wiemy co dokładnie Google ma na myśli), a jeśli uparcie chcemy dodać opis, wciąż możemy to zrobić w Google+. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Moja Firma testuje w USA chat z klientami Ikona 02:35 min 01.12.2016 Google coraz bardziej zbliża do siebie klientów i właścicieli firm. Obecnie w USA prowadzone są testy chata w Google Moja Firma w czasie rzeczywistym. Chat dostępny jest z poziomu Map Google oraz wpisów lokalnych i jest pilotażowym programem, w którym uczestniczy w tej chwili wybrana grupa firm. Główne założenie to możliwość uzyskania przez inicjatorów rozmowy (klientów) szybkiej i konkretnej odpowiedzi na swoje pytanie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Etykiety w Mapach Google Ikona 02:50 min 12.05.2016 Męczy Cię wpisywanie w wyszukiwarkę Map Google pełnych danych Twojej ulubionej restauracji, żeby otworzyć jej wizytówkę lub wyznaczyć trasę np. z nowego miejsca zamieszkania? A może zdarzyło Ci się bezskutecznie szukać wizytówki firmy, którą znalazłeś na Mapach parę dni temu, a jej nazwa i adres jak na złość wyleciała Ci z głowy? Od teraz to żaden problem! Od dziś na Mapach Google możemy dodawać własne etykiety i oznaczać miejsca jako prywatne! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700