Ikona 01:45 min Ikona 17.08.2016

Blokowanie reklam – korzyść dla internauty, strata dla wydawcy

Okazuje się, że to właśnie Polacy są jednym z najbardziej aktywnych w blokowaniu reklam narodów. Nienawidzimy wyskakujących okienek i nie chcemy być atakowani ze wszystkich stron ofertami, dlatego aż 7 milionów polskich internautów używa specjalnych narzędzi – programów i wtyczek – które automatycznie blokują reklamy na stronach internetowych. To aż 38 procent całej społeczności internautów w naszym kraju – najchętniej blokują młodzi, jednak nawet wśród trzydziesto- i czterdziestolatków trend ten jest bardzo rozpowszechniony. Dwa główne powody, dla których internauci blokują reklamy to ich zbyt duża liczba oraz częstotliwość wyświetlania. Szczegóły poniżej.

 

Jak pokazują statystyki, straty reklamodawców są bardzo duże i sięgają miliardów dolarów w skali całego świata, dlatego… dla nich również zaczęły powstawać specjalne narzędzia, takie jak UnBlock od Cloud Technologies, które uniemożliwia działanie wtyczek do blokowania reklam. To szansa na zminimalizowanie strat. I warto zaznaczyć, że nie jedyna.

 

Facebook przeciwko blokowaniu reklam

 

Walkę z reklamami podejmują najczęściej użytkownicy mediów społecznościowych i najbardziej popularnych serwisów, takich jak Facebook, Twitter czy YouTube. Na walkę z blokującymi reklamy rusza ten pierwszy serwis, który zamierza skorzystać z nowych technologii i wprowadzić rozwiązania zmniejszające skuteczność „blokerów”. Jednocześnie, chcąc nieco uspokoić swoich użytkowników, Facebook informuje o udostępnieniu społeczności narzędzi zwiększających możliwości kontrolowania wyświetlanych reklam. Będziemy mogli np. wykluczyć wyświetlanie tych reklam, które nie będą znajdowały się w dziedzinie naszych zainteresowań. Nie zmienia to jednak faktu, że większości reklam nie przegapimy.

 

Złoty środek?

 

Wydaje się, że cała ta nienawiść do reklam pochodzi jeszcze z czasów, kiedy ich dopasowanie do preferencji użytkownika praktycznie nie istniało. Gdy kampanie linków sponsorowanych raczkowały, a reklamodawcy myśleli, że więcej znaczy skuteczniej. Dzisiaj, dzięki ogromnym możliwościom związanym z ustawianiem preferencji czy kierowania konkretnego przekazu do określonej grupy osób, reklamodawca jest w stanie uniknąć gniewu internauty. A internaucie mniej będą przeszkadzały komunikaty, które trafiać będą w jego gusta i zakres zainteresowań.

 

Być może złotym środkiem nie są programy blokujące reklamy albo programy blokujące programy blokujące reklamy (uff…). Złoty środek jest prawdopodobnie dużo mniej skomplikowany – to po prostu wysoka jakość kampanii marketingowych prowadzonych w internecie. No i wysoka pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google, która wypozycjonowana jest pod odpowiednią frazę. To najlepsza odpowiedź na oczekiwania odbiorcy i doskonała reklama działalności, która w żadnym stopniu nie zniechęca i nie powoduje, że internauta chce użyć „blokera”.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:40 min 30.09.2016 Kto z nas nie chciałby mieć zawsze w pobliżu pomocnika, który wszystko wie, odpowie na każde pytanie, pomoże w każdej sytuacji i zapamięta każdą przekazaną mu informację? Zaprezentowany kilka dni temu Google Assistant ma spełniać takie zadanie. To wirtualny asystent, z którym możemy komunikować się korzystając z nowej aplikacji do rozmów tekstowych – Google Allo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:15 min 02.12.2016 Neural Machine Translation – to kolejny krok na drodze do jeszcze lepszych, precyzyjniejszych i bardziej naturalnych tłumaczeń wykonywanych przez komputery. Pionierem tej technologii jest oczywiście Google ze swoim Tłumaczem, który od połowy listopada stosuje tę nową metodę przekładu dla 8 par językowych – niestety jeszcze nie dla języka polskiego. Jak to działa? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 21.07.2016 5 sekund – właśnie tyle czasu ma poprzedzająca filmik na YouTube reklama, aby zachęcić internautę do jej obejrzenia. Po tym czasie pojawia się wyczekiwana przez wielu użytkowników opcja „Pomiń reklamę”, po której wreszcie mogą oni przejść do materiału, na który realnie czekali. Czy jednak reklama na YouTube jest skazana na porażkę? Czy kampania marketingowa w tym medium musi okazać się kompletną klapą? A może jest sposób na to, aby miliony odsłon w serwisie dokonywane każdego dnia pomogły w odniesieniu sukcesu marketingowego? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700